Poetismus 3
3,surrealistické-na počátku 30.let navštívil Francii a seznámil se tam se surrealismem, stýkal se s Bretonem nebo Eluardem, po návratu domů začal sám psát surrealisticky, v roce 1934 založil Surrealistickou skupinu (Konstantin Biebl+některý výtvarníci), v roce 1938 sám skupinu rozpustil, protože byl na něj činěn nátlak, že by se měli věnovat spíš angažované poezii v době národního obrození, někteří autoři a k surealismu se vrátili po 2. Světové válce
Sbohem a šáteček-obsahuje pouze prvky surrealismu, autor čerpá ze zážitků z cesty do Francie
52 hořkých balad věčného studenta Roberta Davida, 100 sonetů zachránkyni věčného studenta Roberta Davida, Žena v množném čísle, Praha skrz prsty deště, Absolutní hrobař
4,vlastenecká tvorba-v 2.polovině 30.let a v době okupace
Matka naděje-vyjadřuje současně obavy o osud nemocné matky a ohrožené země
Pět minut za městem-
Óda na návrat Karla Hynka Máchy-chtěl povzbudit národ připomenutím slavného českého autora, vyzdvihuje Máchovu češtinu, inspirace převezení Máchových ostatků z němci obsazených Litoměřic na Vyšehrad
Manon Lescaut-básnická skladba jako divadelní hra, námět francouzského básníka Prévosta, zdůrazňuje hlavně jazyk, velmi dbá na kvalitu češtiny, což bylo důležité v době válečného poněmčování, milostná tématika
5,poválečná-v 50.letech byl autor negativně ovlivněn dobou, často psal poezii ve prospěch tehdejší politice, nejvýznamnější byla díla s protiválečnou a vlasteneckou tématikou
Zpěv míru, Z domoviny
Dnes ještě zapadá slunce nad Atlantidou-veršovaná divadelní hra, varování lidstva před nebezpečím nové války, před zneužitím techniky
Konstantin Biebl-
1,proletářská- část tvorby byla ovlivněna smrtí jeho strýce, který podlehl tropické nemoci (přišel k ní při svých toulkách po světě), další texty byly ovlivněny jeho osobním zážitkem z 1. Světové války, on v té válce byl zraněn, byl pak zajat a odsouzen k smrti, ale před popravou se mu podařilo utéci, v dalších básních se odráží jeho všední zážitky, lásky
Věrný hlas-postava, která je nablízku a se vším poradí, je strýc
Zlom+Zloděj z Bagdádu-reakce na strýcovu smrt
2,poetistické-nejsilněji byl ovlivněn vlastními cestami do JV Asie (Sumatra, Jáva, Cejlon)
S lodí, jež dováží čaj a kávu-v textu líčí exotickou přírodu, její bohatou barevnost
Nový Ikaros-rozsáhlá básnická skladba, považována za vrchol tvorby, psána formou pásma (polytematická skladba), vzpomínky na dětství, na první lásky, nepříjemné zážitky z 1. Světové války, zážitky z JV Asie
3,surrealistické-v Nezvalově Surrealistické skupině
Zrcadlo noci
4,válečná
Bez obav-vlastenecká poezie